Nye TDC-kunder burde takke Lise

Lise har bredbånd og fastnettelefon hos TDC. Hun får hver måned regningen med posten, og den vil hun hellere have sendt til computeren.

      Tjek lige hastigheden - 6 MB for 404 kroner. En dobbelt så hurtig forbindelse kan fås for under 200 kroner.

 

Tjek lige hastigheden - 6 MB for 404 kroner. En dobbelt så hurtig forbindelse kan fås for under 200 kroner.

Da vi skulle i gang, og hun viste mig betalingsoversigten, og jeg så det samlede beløb på 559 kr, stemte det overhovedet ikke. Medmindre Lise havde kimet udlandet ned, og hun er ikke rigtig typen.

De forskellige kodeord drillede, så vi kunne ikke logge ind på hendes kundeprofil for at se, hvad beløbet egentlig dækkede over, og jeg måtte ringe til kundeservice i TDC.

Efter flere tastemenuer og et par omstillinger senere endte jeg hos en, der kunne forklare mig, hvordan TDC var kommet frem til det beløb. Jo, der var et fastnetabonnement, og fra det nummer var der ringet for 1,19 kr. Og så var der bredbånd.

Mig: Og hvad koster det?
TDC: 404 kroner.
Mig: ?!? Om måneden1?!
TDC: Ja. Abonnementet er jo fra 2010.
Mig: !!!

Da jeg ville have Lise over på en bedre forbindelse til en lavere pris, skulle vi så stilles om igen. I mellemtiden havde vi fundet det rigtige login, og mens vi ventede i røret, sad vi og kiggede på TDCs hjemmeside, hvor slagtilbud skulle lokke nye bredbåndskunder til. Javel. Alt i mens de loyale kunder, der betaler overpris, skal finde sig i en kummerlig behandling.

Efter lidt tovtrækkeri endte det med, at Lise fremover kommer til at spare 200 kr om måneden. Og får en forbindelse der er mere end tre gange så hurtig.

Det værste er, at jeg i kampens hede ikke fik fortalt TDC, at Lise gerne vil have eletroniske regninger.

Gad vide, hvad det koster...