Så stram dog op, TDC!

Det startede alt sammen meget godt, og Kate havde helt ret i, at der var gode penge at spare på hendes telefonregning. Faktisk hele 50 procent når fastnettelefonien kom til at foregå via internettet.

TDC-sælgeren, lad os kalde hende Lonnie, lovede at det hele ville ske automatisk. Skal der ingen tekniker ud, spurgte vi. Nej, nej, han skulle godt nok ordne noget, men det var ikke nødvendigt for han at komme hjem til Kate. Det hele ville foregå af sig selv, og hendes telefon ville blive vækket til live igen inden kl. 16.00. Det var så i går.

I morges duttede Kates telefon stadig optaget, når hun løftede røret. Vaks som hun er, løb hun over til naboen for at ringe til mig og klage sin nød. Hun ventede vigtige opkald fra to forskellige læger, og kl 9.50 var hun allerede godt nervøs ved udsigten til at skulle holde påske med en død livline til omverdenen.

Straks ringede jeg til TDC på 70 70 30 30, trykkede mig gennem deres taste-sluse, sluttede af med # efter at have tastet Kates nummer, og endelig kunne jeg spørge efter Lonnie, der havde lovet, noget hun ikke kunne holde. Men hende kunne jeg ikke tale med. I stedet blev jeg stillet om. 'Den nye Lonnie' kunne godt se, der var noget galt med konfigurationen, så hun ville genstarte systemet. Det ville tage 10 minutter, hvorefter hun forventede, alt ville være i orden.

Det var det selvfølgelig stadig ikke, men hvordan få fat i Kate, der er uden telefon? Heldigvis trodsede Kate igen regnen og forstyrrede naboen for at ringe til mig. Kate skulle et ærinde og ville være færdig kl. 12.30, hvor vi aftalte, at hun igen ville være hos naboen, og jeg kunne ringe dertil med besked.

Så gik den store service-jagt ind hos TDC. Jeg var selv sat ud af spillet mellem 10.30-12.00, og i stedet hjalp Niels. Han er en god ven til både Kate og mig, og han ville også gøre alt for at Kate ikke skulle strande uden kontakt med omverdenen. Han nåede at tale med ti forskellige TDC-folk, og alle sagde noget forskelligt. Hvad er til at regne med, når intet indtil videre har holdt stik?

  Niels' noter fra de mange telefonopkald. Bemærk hvordan Chris' chef ringer tilbage indenfor et døgn.

Niels' noter fra de mange telefonopkald. Bemærk hvordan Chris' chef ringer tilbage indenfor et døgn.

 

Fra kl 12 havde jeg en halv time til at skaffe svar til Kate. Det lyder realistisk, men ikke nødvendigvis hos TDC. Jeg nåede at tale med fire forskellige mennesker, før jeg endte hos en fyr i Tranbjerg. Han virkede troværdig, selv om jeg havde svært ved at stole på ham. Hvor frækt er det lige, at lade kunder betale overpris i flere år, og når de så har brug for hjælp, så er det som at slå i en dyne? Det er absurd.

Niels, som er sin vægt værd i guld, satte sig ud i bilen og kørte fra Amager til Hørsholm for at fjerne et filter fra Kates opkobling. Det kunne jeg så ringe og sige til Kate kl 12.30.

Da klokken rundede 13.52 havde Niels klaret skærene, og for første gang i halvandet døgn var der klartone i røret hos Kate. Hold nu op, TDC. Hvordan kan det være, det skal være SÅ svært at få hjælp? Og bare at få klar besked om de faktiske forhold ved de løsninger, I tilbyder. Det er som om, I ikke tager kundernes problemer alvorligt. Hvis I vil have 'Lonnies' rigtige navn, ringer I bare.

I øvrigt har 'den nye Lonnie' stadig ikke ringet tilbage, som lovet af en hendes kolleger...